مقالات

اعزام قصاب به محل

اعزام قصاب به محل

یکی از دغدغه هایی که بسیاری از مردم پس از خرید گوسفند با آن مواجه هستند ،قسمت ذبح آن است.شاید بتوان گفت این کار ،به جرات و تجربه نیاز دارد و انجام این کار برای اکثر مردم و مخصوصا خانوم ها غیر قابل تصور و دشوار است.

در کشور ما سر بریدن گوسفند برای مراسم مختلف و زیادی انجام می شود .در واقع به یکی از رسوم ما تبدیل شده است .این عمل در شرایط مختلف ازجمله : هنگام ورود عروس و داماد به مراسم، برای ورود حاجیان برگشته از مراسم حج،هنگام تولد نوزاد ،برای دوری از بلا و بیماری و…. انجام می گیرد.

نکات کلیدی برای آنکه کار ذبح گوسفند ،بهداشتی انجام شود:

• حتما دام ها را از مراکز فروشی که تائیدیه سازمان دامپزشکی دارند تهیه کنید،زیرا دام ها را در آنجا معاینه و واکسینه می کنند و به آنها دارو های ضد انگل می دهند.

• اگر قصد دارید دام ها را در خارج از کارگاه ،ذبح کنید ،باید سعی کنید حداقل آلودگی را برای محیط زیست فراهم کنید و پس از انجام کار محیط را پاکسازی کنید.

• به دلیل آنکه سر بریدن دام درمکان های عمومی، ممکن است برای بعضی افراد از جمله کودکان مشکلات روانی و روحی به وجود بیاورد بهتر است از انجام آن در این مکان ها خود داری کنید.

• از آنجا که برخی بیماری ها از جمله (تب کریمه کونگو،تب مالت ،سیاه زخم و…)بین انسان و دام مشترکند ،برای جلوگیری از انتقال بیماری ها ، بهتر است ،ذبح دام در مکان های عمومی انجام بپذیرد.

• برای رعایت بهداشت هر چه بیشترجایی که می خواهید دام را ذبح کنید ،باید به سیستم فاضلاب متصل و ترجیحا کاشی شده و قابل شستشو باشد.تهویه و نور کافی هم برای این کار مهم است.

• تمامی وسائلی که برای ذبح گوسفند استفاده می شود باید ضد عفونی شده و تمیز و بهداشتی باشند.استفده از یک چاقو برای بریدن چندین گوسفند توصیه نمی شود.

• جمع آوری پس مانده های دام بعد از کشتن نیز بسیار مهم است به طوریکه در مکان های صنعتی آنها را می سوزانند زیرا می توانند به سرعت عفونت (ای کولای و سالمونلا) تولید کنند.

کارهایی که پس از سر بریدن دام ها می بایست انجام داد:

• بررسی ظاهری لاشه از نظر سلامتی

بهتر است لاشه و اندام های داخلی دام را پس از آنکه چندین ساعت در یخچال با دمای 4 درجه سانتی گراد قرار دادید مصرف کنید.زیرا می تواند بعضی بیماری ها را در دمای پایین از بین ببرد و مصرف سریع آن خوب نیست.

• وسیله هایی را که در هنگام سربریدن گوسفند استفاده کرده اید را بهتراست با آب و مواد ضد عفونی کنننده شستشو دهید.
پخش دام قائم(گوسفند زنده) با مجوز رسمی از اداره دامپزشکی و فروش گوسفند و اعزام قصاب به شهرندان عزیز تهرانی مشغول به فعالیت است.

کافیست با ما تماس بگیرید.
۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی