مقالات

تغذیه برخی از گوسفندان با زباله های بیمارستانی !

تغذیه برخی از گوسفندان با زباله ها

پرواربندی یعنی آنکه بتوانیم وزن گوسفندان را در مدت زمان معین شده افزایش دهیم در برخی از مناطق کشورمان دیده شده است که گوسفندان را برای تغذیه به محل دفن و رهاسازی زباله های می برند و در این میان گوسفندان از زباله های مختلف از جمله زباله های بیمارستانی تغذیه می کنند ، زیرا برای دفن این زباله ها در برخی از شهرها ، چاره ای اندیشیده نشده است .

در پرواربندی گوسفندان گاهی گوسفندان را به صورت آزادانه برای تغذیه به مکان های مناسب برای چرا در مراتع رها سازی می کنند ، این کار هزینه بسیار کمتری برای دامدار به همراه دارد و همچنین تعداد نیروهایی که برای پرورش گوسفندان در این روش استفاده می شود، بسیار کمتر است ، اما طول مدت برای پرواربندی در این روش بیشتر از پرواربندی در روش های دیگر است.

یکی از بهترین حیواناتی که می توان به راحتی اهلی کرد ، گوسفند است و می توان به راحتی در اکثر نقاط شهری و روستایی آنها را پرورش داد و برای انسان ها می توانند منافع بسیاری را به ارمغان بیاورد .

گوسفندان را می توان در محیط های مختلفی پرورش داد و هر کدام از نژادهای گوسفندان می توانند تولیدات خاص خود را برای انسان ها داشته باشند ، مثلا نژادهایی از گوسفندان دارای تولید گوشت بالایی هستند و نژادهایی دارای زاد و ولد بالا و بعضی نیز دارای پشم با کیفیت هستند و می توانند سود بالایی را برای دامدار داشته باشند .

طول مدت برای پرواربندی گوسفندان

زیرا غذاهایی که گوسفندان در این روش می خوردند به جای ذخیره همه انرژی به دست آمده از غذا ، صرف پیاده روی برای پیدا کردن علوفه می شود ، و به همین دلیل زمان و مدت بیشتری برای رسیدن گوسفندان به وزن مورد نظر دامدار زمان لازم خواهد بود .

یکی از کم هزینه ترین موادی که می توان برای تغذیه سالم گوسفندان از آن ها بهره برد ، علوفه و مراتع می باشد ، اگر گوسفندان در طول روز مدت بیشتری را به چرا بپردازند می توانند طی مدت کوتاهی افزایش وزن پیدا کنند.

این زباله ها را در مکان های نامناسب رها می کنند و محل های انباشت این زباله ها به هیچ وجه مناسب و پوشیده نیست و باعث می شود دام ها به راحتی وارد این مناطق شوند و از این زباله ها تغذیه کنند و در نهایت این گوسفندان به بازار برای مصرف شهروندان عرضه می شوند .

رشد گوسفندان و بزرگ شدن آنها

بعد از رشد گوسفندان و بزرگ شدن آنها ، شاهد تولید مقدار زیادی گوشت گوسفند ناسالم خواهیم بود، و گاهی شاهد خواهیم بود که در داخل معده برخی از این گوسفندان سرنگ های بیمارستانی و …وجود دارد!

البته با وجود این همه اخباری که در برخی از نقاط کشورمان از تغذیه گوسفندان از زباله های بیمارستانی به گوش می رسد ، با این حال عده بسیاری از مسئولان این اخبار را نادرست می دانند و می گویند در کشور چنین شرایطی وجود ندارد.

با توجه به مطالب بیان شده متوجه شدیم که بحث تغذیه در دام ها بسیار موضوع مهم و حساسی است زیرا غذا و گوشتی که انسان مصرف می کند بسیار روی سلامتی او موثر است . اگر گوشتی که انسان برای تهیه غذا تهیه می کند ، با زباله ها و مواد ناسالم و غیر بهداشتی تغذیه شده باشد ، با مصرف آن گوشت ، بیماری ها نیز به انسان منتقل خواهند شد.

پس شما انسان های آگاه بهتر است برای تهیه و تامین مواد خوراکی مخصوصا گوشت گوسفند و گوساله سالم و بهداشتی ، به مراکز بهداشتی پرورش و تولید دام مراجعه کنید . شرکت پخش دام قائم با دارا بودن سالها تجربه در حوزه پخش و پرورش دام سالم و بهداشتی و داشتن تائیدیه های لازم از سازمان دامپزشکی می تواند راه گشای شما عزیزان باشد . شما می توانید برای تهیه گوسفند و گوساله سالم با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس
۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی