مقالات

دام های آلوده به تب کریمه کنگو

دام های آلوده به تب کنگو

علت نامگذاری این بیماری، مشاهده آن برای اولین بار در این مناطق است.علائم آن خونریزی از دهان بینی است و همچنین ادرار و مدفوع خونی را می توان نام برد.

این بیماری برای قصاب ها و کسانی که با گوشت دام آلوده در تماس هستند ،بسیار خطرناک است و احتمال ابتلا به این بیماری در آنها بسیار زیاد است علاوه برآن این بیماری می تواند با نیش پشه کریمه کنگو نیز منتشر شود.

تب کریمه کنگو بیماری ای است که بین انسان و حیوان مشترک است . در ماه های گرم سال این پشه می تواند افزایش یابد، روش دیگر انتقال این بیماری سرایت از انسان به انسانی دیگر است.

اگر بتوانیم تشخیص بیماری را در مراحل اولیه آن انجام دهیم در اکثر موارد قادر هستیم بیماران را در کشور مداوا کنیم اما متاسفانه با انجام کلیه این اقدامات برای جلوگیری از انتقال و گسترش این بیماری ،باز هم 30%از افراد که دچار تب کریمه کنگو می شوند از بین می روند.

• نشانه های بیماری تب کریمه کنگو:

تقریبا در 3 روز اول ، بیماری کاملا نهفته است و هیچ علائمی را نمی توان مشاهده کرد و بعد از این مدت علائم کم کم آشکار خواهند شد از جمله : اسهال ، سر درد شدید ، تهوع،درد در عضله ها،حواس پرتی و پریشانی و…

در مرحله بعد ، نقاط مختلف بدن از جمله ،لثه ، بینی و…دچار خونریزی می شود و یا گاهی آثار کبودی در زیر پوست را می توان مشاهده کرد اگر بیماری حاد باشد این مراحل با سرعت و پشت سر هم اتفاق می افتد و خونریزی در آنها شدید و در اکثر نقاط بدن دیده می شود.

اما اگر بیماری سطحی باشد ، بیمار پس از 10 الی 12 روز پس از طی کردن دوران کسالت ،بهبود میابد و مشکل خاصی را برای او ندارد.
مهمترین نکته ای که باید کلیه مصرف کنندگان گوشت گوسفند و دام زنده ، به آن توجه کنند بحث سلامت و بهداشت دام ها می باشد ، باید دام ها از مراکزی تهیه کنند که سازمان نظام پزشکی برای آنها تائیدیه های لازم را صادر کرده باشد.

البته نکته مثبتی که وجود دارد این است که این بیماری از طریق گوشت کاملا پخته قابل سرایت نیست.
بعد از سر زدن دام ها می بایست گوشت و جگر، دل و…آنها را به مدت زمان 24 ساعت در سرد خانه نگهداری کرد و بعد این مدت، نسبت به مصرف آن اقدام کرد.

شما با مراجعه به گروه گوسفند زنده و تماس با ما می توانید با آرامش خاطر نبست به یک خرید گوساله و گوسفند سالم زنده و سالم و بهداشتی اقدام کنید.

شماره های تماس
۲۲۳۰۲۰۳۰ و ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ و ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی