مقالات

روش اصولی و صحیح ذبح گوسفند

روش اصولی ذبح گوسفند

در واقع به هنگام ذبح باید از پایین برآمدگی زیر گلو، مری و دو شاهرگ به طور کامل بریده شود و فقط شکافتن آن ها کافی نیست . همچنین بریدن این چهار قسمت باید پشت سرهم انجام شود و نباید بین آن ها تاخیری بیفتد.

شرایط ذبح گوسفند

1 – فردی که گوسفند را سر می برد باید مسلمان باشد و دوستدار اهل بیت باشد و اظهار دشمنی با اهل بیت پیامبر(ص) نداشته باشد .

2 – سر گوسفند را باید با چیزی از جنس آهن برید اما اگر چنانچه آهن پیدا نشد می توان سرآن را با چیز دیگری مانند شیشه و سنگ تیز برید .

3 – در هنگام سر بریدن باید حیوان را رو به قبله نمود و در صورتی که شخص ذبح کننده این کار را انجام ندهد گوشت حیوان حرام می شود و باید عمل سر بریدن با نام خدا آغاز شود و گفتن بسم الله کافی است . اگر فرد فراموش کند که بسم الله بگوید در این صورت گوشت حیوان حلال است و مانعی ندارد .

4 – اگر حیوان پس از سر بریدن حرکت کند مثلا اگر چشم یا دم خود را حرکت دهد یا این که پای خود را به زمین بزند دراین صورت معلوم است که گوسفند زنده است .

5 – پس از سر بریدن حیوان به مقدار کافی خون از بدنش خارج می گردد .

چگونگی سر بریدن گوسفند

باید پس از جان دادن کامل حیوان ، سرش جدا گردد . اگر حیوان نمرده باشد و سرش جدا گردد گوشت آن حرام می شود . همچنین نباید قبل از جان دادن کامل، پوست حیوان از بدنش جدا گردد که در این صورت باز گوشت حیوان حرام می شود .

موارد مستحب در هنگام سر بریدن گوسفند

1 – فردی که گوسفند را سر می برد بهتر است رو به قبله بایستد .

2 – قبل از کشتن حیوان آب جلویش بگذارید .

3 – کاری کنید که حیوان کمتر اذیت شود مثلا چاقو را تیز نمایید یا این که با عجله سر حیوان را ببرید .

4 – بهتر است که ذبح را شب یا پیش از ظهر روز جمعه انجام ندهید .

5 – مستحب است که در هنگام ذبح ، دو دست و یک پای گوسفند بسته شود و یک پایش باز گذاشته شود .

مرکز پخش دام زنده قائم در صورت سفارش مشتریان همراه با ارسال دام ، قصاب ماهر را نیز ارسال می نماید تا کلیه امور قصابی را برای مشتریان عزیز انجام دهد . تمامی خدمات این مجموعه به صورت شبانه روزی و 24 ساعته ارائه می گردد .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی