مقالات

مزایای مصرف گوشت گوسفند چیست ؟

مزایای مصرف گوشت گوسفند

یکی از بهترین و لذیذترین گوشت ها را می توان گوشت گوسفند نامید و برای تهیه در اکثر غذاها می توان از آن استفاده کرد. گوشت گوسفند ، دارای درصد بالایی از امگا 3 می باشد . در این مقاله هر جا صحبت از گوشت گوسفند شد ، منظور گوسفندی است که به طور اهلی پرورش داده شده است . گوشت گوسفند از لحاظ دارا بودن مقدار پروتئین نیز بسیار غنی است .

یکی از گرانترین قسمت های گوشت گوسفند ، قسمت فیله و دنده گوسفند است و قسمت تقریبا ارزان قیمت گوشت گوسفند ، شانه نام دارد و می توان با صرف هزینه کمتری این قسمت را جایگزین ران گوسفند کرد . این گوشت سرشار از ویتامین های گروه ب و دارای ارزش غدایی بسیار زیادی است و هضم آن هم بسیار سریع و راحت است .

درصد چربی گوشت گوسفند ، بسیار بالاتر از بقیه گوشت ها است ولی تخمین زده شده است که این چربی در دسته چربی های مفید قرار دارد ، البته امروزه با وجود قصابان ماهر که توانایی برش و جدا کردن چربی های اضافی را از گوشت دارند ، می توان با خیال راحت تری به مصرف این گوشت روی آورد .

خاصیت های زیاد برای گوشت گوسفند

• منبع ویتامین ( B12)

یکی از ویتامین های بسیار مهم و اساسی برای سلامتی بدن انسان ها ، ویتامین B12 است که گوشت گوسفند سرشار از این ویتامین است. این ویتامین یاری رسان به سیستم عصبی بدن انسان است و باعث تولید گلوبول های قرمز در بدن می شود و مانع از بروز کم خونی در افراد می شود .

• منبع ویتامین B2

نام دیگر ویتامین B2 ریبوفلاوین است که در گوشت گوسفند فراوان وجود دارد . این ویتامین برای حفظ و نهگداری بافت های بدن بسیار لازم و ضروری است . این ویتامین می تواند به تجزیه شدن چربی ، کربوهیدرات و پروتئین ها ، کمک بسیار زیادی کند . اهمیت این ویتامین را می توان تا آنجایی اشاره کرد که برخی از تحقیقات نشان دهنده آن است که با مصرف این ویتامین ، می توان از بیماری آب مروارید پیشگیری کرد ، البته برای اثبات این موضوع نیاز به تحقیقات گسترده تری است.

• منبع سرشار از فسفر

بسیاری از غذاهایی که ما به طور روزانه آنها را مصرف می کنیم حاوی مقادیر زیادی فسفر می باشند . در گوشت گوسفند نیز مقادیر قابل توجهی از فسفر وجود دارد . به بیان دیگر هر جا که پروتئین وجود دارد ما می توانیم دنبال فسفر زیادی در آنجا باشیم .

فسفر دارای خاصیت های بسیاری برای بدن انسان دارد ، از جمله آنکه می تواند به رشد موها کمک کند و نقش ترمیمی در بدن داشته باشد و عنصر اساسی برای سلامت دندان ها می باشد .

• درصد پروتئین بالا

یکی از عامل های اصلی که برای زندگی ما بسیار ضروری است ، پروتئین ها هستند و همه ما برای ادامه زندگی به پروتئین ها نیازمندیم برای داشتن کارکرد درست ذهن باید به طور روزانه پروتئین مصرف شود .

گروه فروش گوسفند زنده ( دام قائم ) با سالها تجربه در حوزه پرورش و فروش گوسفند و گوساله زنده ، آماده ارائه خدمت و فروش گوسفند و گوساله سالم و بهداشتی به همه نهادها و سازمان ها و کلیه شهروندان عزیز می باشد.

شماره های تماس با ما
۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی