مقالات

مضرات مگس ها در دامداری ها و مقابله با آن ها

مضرات مگس ها در دامداری ها

 

گوسفند زنده | دام زنده | دام قائم : وجود مشکلات بهداشتی و مدیریت نکردن بهداشت، سبب ایجاد بیماری در دام ها و انسان ها می شود .

مگس ها از مهم ترین عوامل انتقال بیماری های عفونی به انسان ها و دام ها می باشند . وجود تعداد زیادی مگس در دامداری ها می تواند سبب انتقال بیماری به دام های جوان و بالغ شود . همین طور وجود مگس ها در دامداری ها می تواند سبب اختلال در آرامش دام ها شود .

بنابراین دامداری ها باید یک پروسه برای مبارزه و مقابله با مگس ها داشته باشند تا از ضررهای اقتصادی هنگفت جلوگیری گردد .

نحوه مقابله با مگس ها در دامداری ها

سم پاشی نمودن جایگاه دام ها، بهترین راه مبارزه با افزایش تعداد جمعیت مگس هاست . در روش سم پاشی از سموم مختلفی استفاده می شود که سم سایپرمترین پرکابردترین سم است . برای نتیجه بهتر باید سم پاشی را در چندین مرحله انجام داد .

سم سایپرمترین به طور مستقیم بر روی حشرات اثر می گذارد و آن ها را از بین می برد .

باید سم پاشی در شب انجام شود زیرا در هنگام شب مگس ها تجمع می کنند . در هنگام سم پاشی دقت کنید که سم وارد آب و غذای دام ها نشود زیرا دام ها با خوردن آن ها ممکن است تلف شوند .

نحوه سمپاشی دام ها

برای استفاده نمودن از سموم باید آن ها را به شکل خمیری در محل تجمع مگس ها قرار داد . این عمل باید پشت سر هم و به طور روزانه باید انجام شود تا تاثیر گذار باشد .

این نوع از سم پاشی یکی از راه های مبارزه با بیماری در دامداری هاست که از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است و با گذشت زمان حشرات نسبت به آن مقاوم نمی شوند .

مرکز پخش دام زنده قائم تمامی موارد بهداشتی را رعایت می کند تا دام ها بتوانند در بهترین مکان پرورش یابند .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی