مقالات

معرفی نژاد مورسیانا گرانادا

گوسفند نژاد مورسیانا گرانادا

گوسفند نژاد مورسیانا گرانادا از اوایل قرن شانزدهم در اسپانیا وجود داشتند . این بزها به دلیل داشتن اندامی زیبا از بزهای معروف به حساب می آیند . بزهای نژاد مورسیانا گرانادا از بزهای شیری به حساب می آیند .

ویژگی ظاهری بزهای مورسیانا گرانادا

طبق تعریفی که برای این بزها در نظر گرفته شده است، بزهای سفید در این دسته نیستند و بزها باید کاملا سیاه یا قهوه ای ماهونی باشند .

این بزها بسیار زیبا و آرام هستند . بزهای مورسیانا گرانادا اندازه متوسطی دارند . به گونه ای که قد متوسط بز نر این نژاد در حدود 76 سانتی متر و قد متوسط بز ماده این نژاد در حدود 70 سانتی متر است .

این بزها دارای شاخ هستند که حتما باید در سه هفتگی چیده شود . این نژاد بسیار تطابق پذیر است و قابلیت زندگی در شرایط و مناطق نیمه خشک را دارد .

دم این نژاد متوسط است و ظاهری ایستاده دارد . پستان های این بزها در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته است به گونه ای که دوشیدن شیر برای دامدار بسیار راحت خواهد بود .

ویژگی های مربوط به شیردهی در جنس ماده

دوره آبستنی بزهای ماده بین 148 تا 155 روزاست و به طور میانگین 150 روز طول می کشد .

هر بز به طور متوسط می تواند بین 500 تا 1000 لیترشیر در سال تولید نماید . میزان چربی شیر این بزها بین 5.6 تا 5.8 درصد است و میزان پروتئین آن 3.6 تا 3.8 است .

تولید گوشت در بزهای مورسیانا گرانادا

کیفیت گوشت تولیدی در این بزها بسیار خوب است و وزن گوشت تولیدی بین 25 تا 50 کیلوگرم است .

تغذیه بزهای مورسیانا گرانادا

قطعا کیفیت غذایی که بزها مصرف می نمایند برکیفیت گوشت و شیرشان بسیار تاثیر می گذارد .

بزها همیشه در جستجوی غذا هستند . تغذیه در بزها سریعتر از سایر جانداران به گوشت و شیر تبدیل می شود . بزها هیچ موقع باقیمانده غذای سایر حیوانات را نمی خورند . بزها کمتر از سایر حیوانات اهلی آب مصرف می نمایند . لذا باید همیشه آب سالم و تمیز در اختیار آن ها قرار داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی