مقالات

مقصر گرانی گوشت گوسفند ،گوسفندان هستند!

مقصر گرانی گوشت گوسفند

دلایل زیادی برای افزایش و نوسان قیمت گوسفند در بازار ایران وجود دارد.
با بالا رفتن قیمت گوسفند ، برای پیدا کردن مقصر،بین مسئولان اختلاف نظر پیش می آید.عده ای از آنان معتقدند که صادرات دام باعث افزایش قیمت گوشت می شود و عده ای نیز حضور دلالان را عامل بروزاین گرانی ها می دانند ،برخی هم افزایش قیمت کاه و جو ،سرد شدن هوا و…را باعث بالاتر رفتن قیمت گوسفند دانسته اند.

اما به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ، دلیل اصلی گران بودن گوشت گوسفند ، زیاد بودن قیمت دام زنده است . یعنی خود گوسفندان مقصر این گرانی ها هستند!

مانند همه کالا ها ،یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفند ، بحث عرضه و تقاضا در بازار است .همان طور که می دانیم وقتی عرضه یک کالا (گوشت گوسفند) در بازار کم شود ، طبق قانون عرضه و تقاضا ، قیمت آن در بازار افزایش پیدا می کند و با افزایش قیمت ها ، فقط کسانی که پول بیشتری دارند می توانند به تهیه آن کالا اقدام کنند.

فروش دام بصورت عمده

قصابان علاقه دارند که دام ها را به صورت گلچین شده از دامداران خریداری کنند ولی این درخواست معمولا مورد تائید دامداران قرار نمی گیرد زیرا آنها ترجیح می دهند دام های خود را به صورت گله ای و با هم بفروشند و تنها در صورتی به فروش دام به صورت تکی اقدام می کنند که بتوانند دام تک را با قیمت بالاتری به قصابان بفروشند و به همان نسبت قصابان نیز گوشت را با قیمت بیشتر به مردم عرضه می کنند.
• گاهی به دلیل آب و هوای خوب و بارش های مناسب فصلی که در بعضی از سال ها در کشور داریم ، شاهد مراتع غنی ای برای تغذیه دام ها هستیم ، به همین دلیل در این سال ها عشایر کشورمان ترجیح می دهند دام های خود را کمی دیرتر برای فروش به بازار بفرستند تا دام هایشان کمی بزرگتر و سنگین تر شوند . شاید بتوان گفت این عامل هم در افزایش قیمت ها بی تاثیر نیست.

قیمت گوسفند در زمان های مختلف تغییر می کند ،مثلا در عید قربان ، شاهد افزایش قیمت گوسفندان هستیم.
گروه فروش گوسفند زنده در تمام سال آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد و شما می توانید گوسفند سالم را با قیمت مناسب از این مرکز تهیه کنید و مطمئن باشید که گوسفندان عرضه شده در این مرکز دارای تائیدیه های لازم از سازمان دامپزشکی هستند.

تلفن های تماس
۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی