مقالات

چه نژادی از گوسفندان برای پرورش مناسب است ؟

نژاد گوسفند زنده برای پرورش

گوسفندی برای پرورش مناسب است که جزء نژادهای گوشتی باشد .در صورتی که قصد خرید گوسفند زنده را دارید می توانید با مرکز پخش دام زنده قائم تماس بگیرید تا با بهترین انتخاب خود بیش ترین سود را از کسب و کار خود کسب نمایید .در این مجموعه از تمامی نژادها پرورش داده می شود . 

در این قسمت بهترین نژاد از گوسفندان برای پرورش به شما معرفی می شود :

1 – گوسفند نژاد شاروله

این نژاد جزء نژادهای گوشتی است . این گونه از گوسفندان در مناطق سردسیر می توانند زندگی کنند و به همین علت در کشورهای سردسیری مانند روسیه ، لهستان ، ترکیه و کانادا پرورش داده می شوند و گوسفندان بسیار مقاومی هستند .

2 – گوسفند نژاد آواسی 

گوسفند آواسی دارای پشم بسیار ضخیمی است و در صنعت قالی بافی از پشم آن ها استفاده می شود .گوسفند آواسی دارای درصد شیردهی بالایی است و علاوه بر آن درصد بره زایی بالایی دارد و در طول یک سال قادر به دو بار بره زایی است.

3 – گوسفند رومانف 

گوسفند رومانف از انواع گوسفندان گوشتی می باشد . از ویژگی های بارز این گونه از گوسفندان می توان به چند قلوزایی آن ها اشاره نمود . این گونه از گوسفندان در تمامی فصول سال تولید مثل می کنند . البته از پشم این نوع از گوسفندان نیز می توان استفاده کرد .

4 – گوسفند نژاد افشاری

این نژاد از گوسفندان را نیز در دسته گوسفندان گوشتی قرار می دهند . زیشتگاه اصلی این گوسفندان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و زنجان است .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی