مقالات

گوسفند نژاد رومانف

گوسفند نژاد رومانف

گوسفند رومانف یک گونه گوسفند روسی است که اصل نژاد آن متعلق به دره ولگا ، در شمال غرب مسکو است . این گوسفند یک نژاد خاص است . اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم باید بگوییم که گوسفند نژاد رومانف از تلاقی نژادها به وجود نیامده است .

این گونه از گوسفندان به آب و هوای سرد و خوراک محلی عادت دارند . گوسفند رومانف یکی از بهترین نژاد گوسفندان چند قلو زا است . بسیاری از دامداران از این نوع گوسفند سود بسیار زیادی در مدت زمان کوتاه به دست می آورند .

این نژاد رکورد چند قلوزایی را در دنیا شکست . یکی از ویژگی های خوب این نژاد این است که با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگاری دارند . به گونه ای که در بسیاری از مناطق مختلف جهان این نژاد در حال پرورش است .

ویژگی های ظاهری گوسفند رومانف

بره های این نژاد پس از متولد شدن دارای موهای سیاه رنگ با یک لکه سفید رنگ روی پیشانی خود هستند .

به مرور زمان موهای سفید و خاکستری از بین موهای سیاه رنگ بیرون می زنند اما آن لکه سفید رنگ همچنان باقی می ماند .

یک حلقه سفید رنگ در دور گردن گوسفندان رومانف دیده می شود که همانند دسته گل است که از ویژگی های خاص گوسفند رومانف به شمار می آید .

دم این نژاد از گوسفندان کوتاه است و جزء گوسفندان دم کوتاه هستند .

وزن متوسط گوسفند نژاد رومانف

در رابطه با وزن گوسفندان رومانف باید بگوییم که قوچ رومانف دارای وزن 55 الی 70 کیلوگرم است و میش آن دارای 40 تا 50 کیلوگرم است . البته باید گفت که وزن گوسفندان بستگی به تغذیه و خوراک آن ها نیز دارد .

تولید مثل گوسفندان رومانف

دوره بارداری و آبستنی گوسفندان رومانف 144 روز است . این عدد از دوره آبستنی سایر دام ها کمتر است . بره های رومانف در سه الی چهار ماهگی و در نهایت تا هفت ماهگی به بلوغ می رسند . به همین دلیل لازم است که در هفت الی ده ماهگی از هم جدا شوند تا جفتگیری بره ها در سن پایین سبب وارد شدن آسیب به میش ها نشود .

خرید گوسفند رومانف

از آن جایی که پرورش و نگهداری گوسفند رومانف دارای صرفه اقتصادی بسیار خوبی است کمتر کسی حاضر است که آن ها را بفروشد .

برای خرید گوسفند رومانف باید به مراکز معتبر مراجعه نمود. اکثر افراد به صورت تکی رومانف را خریداری می نمایند . رنج قیمت گوسفند زنده رومانف چیزی بین 4 الی 5 میلیون به بالا است . البته بهتر است قبل از خرید از چند جا قیمت را بپرسید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی