مقالات

گوشت های چرخ کرده با طعم رنگ فرش

گوشت های چرخ کرده

چندی پیش خبری با این مضمون بین مردم رواج پیدا کرد که فروشگاه ها و مغازه نباید گوشت ها را به صورت چرخ کرده بفروشند .

مسئولین سازمان دامپزشکی به مردم توصیه می کنند که برای اطمینان از سلامتی گوشت ها بهتر است ، گوشت هایی را که دارای تاریخ تولید و انقضا هستند ، تهیه کنند و یا آنکه گوشت ها را از قصابی های معتبر تهیه کرده و خودشان شاهد چرخ کردن آن گوشت توسط قصاب باشند .
اگر برای تهیه مایحتاج زندگی به بازار مراجعه کنید ، می بینید که قیمت گوشت با چرخ کرده آن حدود 5 هزار تومان تفاوت دارد و در واقع گوشت چرخ کرده که به صورت آماده وجود دارد کمی ارزان تر است و جای تعجب دارد و فکر هر بیننده آگاهی را به چالش می اندازد .

دلیل این تفاوت قیمت ها چیست ؟

یکی از مسئولین در این زمینه بیان داشته است ، که طبق آزمایشات و تحقیقاتی که در مراکز تولید گوشت های آماده انجام شده به این نتیجه رسیده اند ، بسیاری از مراکز تولید گوشت چرخ کرده برای آن که قیمت تمام شده را برای خود کاهش دهند و سود بیشتری را نصیب خود کنند ، مقدار زیادی چربی را به مقدار کمی گوشت اضافه می کنند و دسترس مردم قرار می دهند ، اما رنگ تیره ای که گاهی در برخی از این گوشت ها توسط شرکت های متقلب و نامعتبر مشاهده می شود ، می تواند دلایلی از قبیل زیر را داشته باشد :

• اضافه کردن پودر خون به گوشت ها
• اضافه کردن مواد رنگی
• اضافه کردن رنگ فرش !

که شرکت های سود جو برای آنکه بتوانند نظر مشتری را به سمت کالای خود جلب کنند ، این مواد که اکثرا برای سلامتی انسان مضر هستند را به گوشت ها اضافه می کنند .

حتی گاهی در برخی از قصابی های غیر معتبر ، مشاهده شده است که قصابان قلوه گاو ، سنگدان و …. را با گوشت های کهنه چرخ کرده و با کمی رنگ فرش مخلوط می کنند و به عنوان گوشت چرخ کرده در اختیار مردم از دنیا بی خبر و البته با کمی قیمت پایین تر قرار می دهند و با سلامتی انسان ها بازی می کنند .

به همین دلیل است که مسئولین مربوطه با خرید گوشت های آماده چرخ شده ، کاملا مخالف هستند و بارها مردم را از خرید آن منع کرده اند . زیرا مواد تشکیل دهنده آن مشخص نیست .مردم عزیز باید آگاه باشند ، گوشت هایی که گاهی با قیمت پایین تر در برخی از مراکز عرضه می شود چه دلیلی می تواند داشته باشد .

آیا تاریخ گذشته است ؟

آیا گوشت چرخ کرده نا خالص است ؟

و هزاران آیای دیگری که ذهن هر بیننده ای را به خود مشغول می کند.
پخش دام زنده قائم از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته در طول این سال ها ، بهترین دام ها را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد .

شما عزیزان برای تهیه گوسفند و گوساله زنده ، سالم ، بهداشتی و همراه با تائیدیه های لازم از سازمان دامپزشکی می توانید همه روزه و در همه ساعات شبانه روز با همکاران ما تماس گرفته و نسبت به تهیه آنها اقدامات لازم را انجام دهید . همچنین این شرکت می تواند قصاب حرفه ای و با تجربه را به محل مورد نظر شما عزیزان اعزام کند.

شماره های تماس این مرکز :
۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی