مقالات

گوشت گوسفند یا گوشت گاو

گوشت گوسفند یا گوشت گاو

این دو گوشت از پر طرفدارترین گوشت های قرمز در دنیا هستند که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند . طبق آمار ، مصرف گوشت گاو در سراسر چهان از جمله کشور آمریکا بیش تر از گوشت گوسفند است .

گوشت گوسفند در مناطق خاورمیانه ای طرفداران بسیار زیادی دارد . در کل گوشت قرمز سرشار از مواد معدنی مانند روی ، فسفر و انواع ویتامین ها گروه ب است . همین طور بسیار غنی از پروتئین ، آهن و کراتین است .

عدم مصرف گوشت گوسفند سبب کم خونی و مشکلات و ناراحتی های عصبی می گردد.

مقایسه ارزش غذایی گوشت گوسفند و گوشت گاو

گوشت گوسفند بافتی نرم و دارای طعمی قوی تر است . اما گوشت گاو دارای طعمی ظریف تر است . محتوای پروتئینی گوشت گاو و گوشت گوسفند تقریبا مانند هم است .

اما چربی های موجود در این دو نوع گوشت متفاوت است . گوشت گوسفند در مقایسه با گوشت گاو دارای چربی بیش تری است . چربی موجود در گوشت گوسفند از سلامتی بیش تری برخوردار است و برای سلامتی قلب مفید است .

نکته دیگر این است که گوسفندان از علف طبیعی تغذیه ای می نمایند . در صورتی که گاوها به صورت صنعتی تغذیه ای می شوند و پرورش می یابند .

مسلما دامی که به صورت طبیعی و از مراتع تغذیه می نمایند دارای گوشت خوشمزه تری است و برای سلامتی انسان ها مفید تر است .

گوسفندان به دلیل خوردن گیاهان و علوفه طبیعی ، اسید چربی به نام اسید چرب زنجیره ای در بدنشان تولید می نمایند که گوشت گاو از میزان اسید چرب کمتری برخوردار است .

می توان نتیجه گرفت که در مقایس بین گوشت گوسفند و گوشت گاو ، گوشت گوسفند گزینه بسیار مناسب تری است .

با تمام فوایدی که این گوشت دارد باید این نکته را در نظر گرفت که این گوشت نباید جزء رژیم غذایی هر روز شما قرار گیرد .

اگر گوشت قرمز زیاد مصرف می کنید سعی نمایید که از بخش های کم چرب آن انتخاب نمایید و در کنار گوشت قرمز حتما سبزیجات و غلات مصرف نمایدید .

مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز منجر به بیماری های قلبی و دیابت می گردد . پس باید این گوشت را به اندازه مصرف نمود تا به سلامتی انسان ضرر نرساند . خوردن گوشت خالص و بدون استخوان که با سرکه و عسل پخته شود فوق العاده برای بدن انسان مفید است .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی