مقالات

معامله و داد و ستد گوسفند زنده

معامله گوسفند زنده

طبق تحقیقات بدست آمده مشاهده شده است که هر روز در تهران به طور متوسط 3000 راس گوسفند برای موارد مختلفی از قبیل نذر یا استفاده برای استفاده شخصی داد و ستد می شود.

یکی از روش هایی که از گذشته های دور در روستا ها برای کسب و به دست آوردن روزی حلال از آن بهره می برده اند ، دامداری است . دامداری را می توان زیر شاخه ای از کشاورزی دانست . هر کدام از موجودات زنده برای رشد و نمو به انرژی یا همان غذا نیازمند هستند.
انسان در ابتدا برای فرار از گرسنگی ، از گیاهان و ماهی ها استفاده می کرد ولی بعدها توانست حیوانات مختلف را اهلی کند و این اهلی کردن سود های زیادی برایش به وجود آورد.

با پیشرفت هایی که در زندگی شهری رخ داد و همچنین افزایش جمعیت جوامع ، انسان بسیار بیشتر از پیش به اهمیت پرورش گوسفند پی برد تا آنجا که به استفاده از این گوشت وابستگی پیدا کرد ، تا آنجایی که توانست از تک تک اعضای گوسفند استفاده بهینه کند . مثلا از پوست آن برای تولید پوشاک استفاده کرد و …

به بیان دقیق تر کشاورزی و دامداری دو قطب اصلی برای تامین معاش خانواده ها و همچنین قدرت اقتصادی خانواده ها بوده اند . در دنیای امروزه با آنکه بشر توانسته در همه زمینه ها روش های نوین را اختراع کند و هزاران شغل جدید پدید آمده است ولی با این حال هنوز کشاورزی و دامداری جزو شغل های اساسی است که پایه های اقتصادی جوامع روی آن ها استوار هستند .

خرید و فروش گوسفند زنده در تهران

برای مثال شهر بزرگی همچون تهران را در کشور خودمان را در نظر بگیرید.این شهر برای آنکه بتواند نیاز های روزانه ساکنان خود را به گوشت برطرف کند نیازمند تامین و پرورش و تهیه تعداد بسیار بالایی گوشت گوسفند است به طوریکه داد و ستد این حیوان در طول یک روز بسیار بالا باشد و تعداد افراد بسیاری را روزی می دهد و برایشان کار به وجود آورده است .

این تعداد بالای خرید و فروش روزانه گوسفند که در تهران انجام می شود این آمار در عید قربان ، محرم ، فاطمیه و یا روزهای خاص چندین برابر می شود. طبق نظر یکی از کارشناسان سود حاصل از خرید و فروش گوسفند آنقدر بالاست که برخی از افراد در پایتخت کشورمان به پرورش و نگهداری از گوسفند در آپارتمان روی آورده اند !!! البته این خبر به طور کامل تایید و رسانه ای نشده است ، ولی در بین کسانی که دام را در تهران پرورش می دهند این خبر بسیار شایع است.

طبق تصور بسیاری از مردم ، شغل دامداری و یا فروش گوسفند زنده را فقط برخی از افراد به طور سنتی و در روستا ها انجام می دهند ولی امروزه سودی بالایی که از فروش گوسفند دارد ، خیلی از سرمایه داران را به سوی این کار کشانده است.

عرضه بهداشتی دام زنده

یکی از جنگ و جدال هایی که در رابطه با خرید گوسفند زنده وجود دارد بحث ، عرضه بهداشتی این دام به متقاضیان است ، چون بسیاری از مراکز عرضه گوسفند زنده به مباحث بهداشتی این کار اهمیت چندانی نمی دهند و نظارت های لازم از سمت سازمان دامپزشکی کشور را ندارند.

با توجه به آنکه انسان و دام ، طی زنجیره غذایی و … به هم مرتبط هستند هر گونه سهل انگاری در نگهداری و محیط بهداشتی گوسفندان می تواند صدمات جبران ناپذیر و بزرگی را به سلامت انسان ها وارد کند. پس شهروندان عزیز بهتر است از مراکز بهداشتی و معتبر و مراکزی که از سازمان دامپزشکی تائیدیه های لازم را دارند گوسفند و گوساله مورد نیاز خود را تهیه کنند .

تماس جهت تهیه گوسفند و گوساله زنده

۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی