مقالات

ویژگی های جگر سالم

ویژگی های جگر سالم

جگر سالم و بهداشتی دارای رنگ قرمز متمایل به قهوه ای است و فاقد هرگونه لکه های رنگی ، رنگ پریدگی ، پر خونی و خونریزی می باشد. جگر سالم دارای لبه های تیز بوده و قوام طبیعی دارد و بافت جگر به راحتی از هم نمی پاشد. گرد شدن لبه های جگر نشانه متورم بودن آن است و غیر عادی تلقی می شود.

زرد شدن رنگ جگر و همچنین تیرگی بیش از حد آن غیر طبیعی است و باید عاری از هرگونه کیست ، دانه های غیر طبیعی و انگل و بدون هر گونه بوی غیر طبیعی از قبیل ترشیدگی ، گندیدگی و تعفن می باشد.

جگر و سایر آلایش های خوراکی تازه گاو و گوسفند در دمای برودت یخچال(صفر تا 4 درجه سانتیگراد) دو روز و به صورت منجمد در دمای برودت فریزر (18- درجه سانتیگراد) سه ماه عمر نگهداری دارند و ماندگاری دارند.

جگر و سایر آلایش های خوراکی تازه مرغ در دمای برودت یخچال(صفر تا 4 درجه سانتیگراد) دو روز و به صورت منجمد در دمای برودت فریزر (18- درجه سانتیگراد) سه ماه عمر نگهداری و ماندگاری دارند.

مواردی که باید هنگام خرید گوشت به آن توجه نمود:

در زمان فعالیت قصابان باید لباس تمیز سفید و کلاه داشته باشند و کارت بهداشت آنها در معرض دید عموم نصب گردد. و وسایل کار باید کاملا تمیز وبهداشتی باشد و به تاریخ تولید و انقضاء، روی برچسب گوشت قرمز تازه و منجمد توجه نمائید

گوشت پس از آماده کردن باید داخل پلاستیک شفاف عرضه گردد و از پلاستیک های رنگی و تیره رنگ استفاده نگردد.

در صورتی که پس از خرید مواد پروتئینی با تاخیر به منزل می رسید آن را در یخچال سیار و در کنار یخ حمل و نقل نمائید.

انواع فرآورده های مرغ و ماهی ( جوجه کبابی ، شنیتسل و … ) گوشت چرخ کرده را فقط در بسته بندی های تحت نظارت دامپزشکی تهیه فرمایید.

جهت باز کردن یخ گوشت منجمد ( گوشت دام و طیور و ماهی و….) آن را داخل ظرف درب دار داخل یخچال از شب تا صبح نگهداری نمائید برای رفع انجماد سریع تر می توان از ماکروویو استفاده نمود.در صورتی که از این روش استفاده می نمایید باید هر چه سریعتر پس ازرفع انجماد، گوشت را بپزید. گوشت منجمد را پس از یخ زدائی دوباره منجمد نکنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی