مقالات

پرورش گوسفند دارای صرفه اقتصادی خوبی است .

صرفه اقتصادی پرورش گوسفند

گوسفند حیوان اهلی شده است و گوشتی حلال دارد ، که آنها را برای اهداف مختلفی از جمله ، استفاده از گوشت ، پشم ، پوست و …آن پرورش می دهند . گله های نگهداری از گوسفندان معمولا گله هایی بزرگ را شامل می شود.

گوسفندان نر را به اسم قوچ می شناسند و معمولا دارای شاخ هستند و گوسفندان ماده را هم میش می نامند. گوسفندان حیواناتی نشخوار کننده هستند و یکی از مفید ترین و بی دردسرترین حیواناتی است که بشر برای رفع نیازهای خود پرورش داده است . حتی فضولات گوسفندان را هم به عنوان کود استفاده می کنند .

نژاد هایی که معمولا دامداران برای پرورش گوسفندان انتخاب می کنند یا زایشی هستند و یا گوشتی و یا به دلیل پشم مرغوب آن ها را پرورش می دهند . در دسته اول ، هدف پرورش گوسفندانی است که بتوانند بیشتر از بقیه هم نوعان خود زاد و ولد کنند و یا چند قلو زا باشند و هدف از انتخاب دسته دوم ، این است که این نژاد از گوسفندان می توانند وزن بیشتری از دیگر هم نوعان خود داشته باشند و چاقتر شوند و به همان نسبت گوشت بیشتری تولید می کنند .

نژادهای بسیاری از گوسفندان

در دنیا نژادهای بسیاری از گوسفندان شناخته شده است ، اما بهترین نژاد برای پرواربندی گوسفندان ، نژادهای معرفی شده در زیر می باشند :

1. گوسفند از نژاد رومانوف که گاهی رکورد چندقلوزایی را می زند و دیده شده تا 9 قولو هم بچه به دنیا آورده است .

2. نژاد دو قلو زای ایرانی ، که به نام گوسفند مهربان معروف است .

3. یکی از نژادهایی که می توان از آن پشم لطیف و نرم را انتظار داشت ، نژاد مرینوس است.

یکی از جالبترین و بهترین شغل ها در زیر دسته کشاورزی ، پروار بندی نام دارد و زیان بسیار کم اقتصادی را هم دارد و پر بازده است و می بایست وزن گوسفندان را طی دوره مشخصی افزایش دهند تا برای فروش آماده شود و به دامدار سود لازم را برساند . البته چندین نکته در این کار اساسی است که باید به آن بسیار توجه شود .

• بر خلاف روش طبیعی که گوسفندان می توانند با ضعیفترین علوفه ها نیز به رشد نرمال خود ادامه دهند ، در این روش می بایست به نوع و میزان تغذیه گوسفندان بسیار توجه کرد.

• آغاز و پایان کار در روش پرواربندی مشخص است .

• در این روش نژاد خوب به دام هایی می گویند که بتوانند در کمترین زمان بیشترین وزن را به دست آورند.

نکات بسیار مهم در انجام پرواربندی دام ها

البته نکته بسیار مهم در انجام پرواربندی دام ها ، این است که ، دام های جوانی که با این روش چاق می شوند و وزنشان زیاد می شود دارای گوشت سالم و بسیار لذیذ و خوشمزه خواهند بود و دامدار هم برای فروش این گوسفندان دچار مشکل خاصی نخواهد شد زیرا با افزایش جمعیت روز افزون جامعه نیاز به مواد غذایی از جمله پروتئین ، بسیار ضروری است و همواره عده بسیاری خواهان ، برای خرید آن وجود دارد.

پخش دام قائم از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فروش دام آغاز کرد و هدفش از ابتدا توزیع گوسفند و گوساله های سالم و بهداشتی به مشتریان عزیز بوده است و با حمایت های شما عزیزان توانسته به این هدف ارزشمند برسد . تمام دام های موجود در این مجموعه ، دارای تائیدیه های لازم از سازمان دامپزشکی هستند. برای خرید و سفارش دام زنده مورد نظر خود ، می توانید با همکاران ما تماس یگیرید.

شماره های تماس با ما
۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی