مقالات

گوسفند نژاد سنجابی

گوسفند نژاد سنجابی

با توجه به این دسته بندی ها گوسفندان سنجابی را در دسته گوسفندان پشمی و گوشتی قرار می دهند. این گوسفندان به علت آن که از نظر میزان تولید پشم در جایگاه بالا و از نظر تولید گوشت کاملا مناسب هستند در این دسته قرار داده می شوند .

همانگونه که می دانید در کشور ایران نژادهای زیادی از گوسفندان پرورش و نگهداری می شود که هر کدام دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خودشان هستند .

گوسفندان را با توجه به خصوصیات ظاهری و رفتاری در دسته های متفاوتی قرار می دهند .

خصوصیات ظاهری گوسفندان سنجابی

این گوسفندان دارای جثه ای بزرگ و بدنی پراز گوشت هستند. به گونه ای که پس از ذبح، گوشت بسیار زیادی از این گونه گوسفندان به دست می آید و سود بسیار زیادی را برای دامدار فراهم می کنند .

پشم های این گونه از گوسفندان بسیار ضخیم و بلند است. از آن جایی که پشم این گوسفندان بسیار مرغوب است در تولید البسه و فرش مورد استفاده قرار می گیرند .

گوسفندان نژاد سنجابی دارای پشمی با رنگ سفید و نخدی هستند . برخی از گوسفندان این نژاد دارای کله ای قهوه ای هستند . همچنین برخی دیگر دارای لکه هایی قهوه ای رنگ در دست، پا و گوش خود هستند . قوچ و میش سنجابی هر دو بدون شاخ هستند .

زیستگاه گوسفند نژاد سنجابی

محل پرورش این گونه از گوسفندان رودخانه قره سو، مناطق شاه کوه و روستاهای اطراف مناطق قصبه و روانسر است . البته این گوسفندان در مناطق دیگری مانند کرمانشاه، روستاهای اطراف کرمانشاه، کوه بنی گز و قصر شیرین نیز پرورش داده می شوند .

اگر شما به دنبال خرید گوسفند زنده هستید می توانید به بزرگترین مرکز عرضه دام زنده یعنی مجموعه گوسفند زنده قائم مراجعه نمایید . شما عزیزان می توانید بدون مراجعه حضوری خرید خود را انجام دهید . در صورت نیاز، قصاب ماهر همراه با گوسفند ارسال می گردد .

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی