مقالات

خرید گوسفند و کمک به نیازمندان

خرید گوسفند و کمک به نیازمندان

یکی از قدیمی ترین عبادت ها ، قربانی کردن است.حتی می توان پیشینه قربانی کردن را از حج قدیمی تر دانست.قربانی کردن رسوم و تشریفات خاصی دارد ، یعنی بهتر است گوشت قربانی شده را به نیازمندان و فقرا اهدا کنیم و یکی از بهترین خیرات و نیکوکاری ها ، ذبح گوسفند است.

قربانی کردن مظهر فدا کردن و از دست دادن نفس سرکش انسان است که این نفس می تواند او را به هر سمتی هدایت کند و بیان دیگر قربانی کردن نوعی مبارزه با وابستگی و تعلقات دنیایی است.اما یکی از مهمترین دلایل قربانی کردن گوسفند را می توان کمک و یاری رساندن به حاجتمندان و تهیدستان نام برد.

در کشور ایران ، مردم برای موارد مختلفی گوسفند قربانی می کنند:

• هنگام تولد فرزند ، برای آنکه بلا از او دور شود.
• وقتی حجاج از سفر حج خود باز می گردند.
• زمانی که یک خانه جدید خریداری می شود.

در کشور عزیزمان ایران موسسه های زیادی وجود دارند که به نیازمندان کمک می کنند و این موسسه ها اکثرا غیر دولتی هستند و خیرین در تامین هزینه های آنها نقش اساسی دارند.البته حس نوع دوستی مردم ایران بسیار معروف و زبان زد است یعنی مردم برای کمک کردن به هم نوعان خود ، بدون در نظر گرفتن منافع شخصیشان کارهایی را انجام می دهند.

انسان دوستی یک فرهنگ دیرینه در جامعه ماست.هر کار نیک و مثبتی که فرد انجام می دهد جدای از ثواب و پاداش اخروی و شاد کردن دیگران ، حس ارزشمندی و مفید بودن را برای فرد انجام دهنده کار نیز به دنبال دارد.

برای انجام این عمل خیر (قربانی کردن گوسفند ، گوساله) پس از آنکه دام مورد نظر خود را از مراکز معتبر و بهداشتی عرضه دام زنده (گروه گوسفند زنده) خریداری کردید ، می توانید قربانی خود را به مراکز مطمئنی که در آنها نیازمندان حقیقی شناسایی شده اند اهدا کنید. در زیر به معرفی برخی از مراکز معتبر می پردازیم :

 آسایشگاه خیریه کهریزک

این آسایشگاه محل نگهداری ، درمان و آموزش به معلولین و سالمندان عزیز است که یک سازمان مردمی ، غیر دولتی و غیر انتفاعی است و با کمک مردم و نیکوکاران عزیز کشورمان به کار خود ادامه می دهد.هدف اصلی آسایشگاه کهریزک این است که وابستگی معلولان و سالمندان را به تخت ، کمتر کند و آنها بتوانند با امید بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

این سازمان در همه ایام سال آماده دریافت کمک های شما خیرین است. شما می توانید گوشت قربانی خود را به این مرکز تحویل دهید.
آدرس آسایشگاه خیریه کهریزک : تهران ، ميدان هفت تير، خیابان مفتح شمالي ، خیابان شهيد ملايري پور، پلاك 110

 موسسه خیریه محک

این موسسه در سال 1370 شروع به فعالیت کرد . محک یک سازمان مردمی و غیر دولتی است وهدف آن کمک به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های آنان است و در طول این سالها با کمک خیرین و همچنین کمک های داوطلبانه مردمی ، توانسته به یکی از قطب های اصلی درمانی در خاورمیانه تبدیل شود.این موسسه آماده دریافت گوشت قربانی شما عزیزان است و برای همه ی کمک های اهدا شده از طرف شما ، قبضی به مبلغ مالی آن پرداخت می شود تا در حساب مالی این موسسه ثبت شود.

نشانی: میدان اقدسیه- ابتدای بزرگراه ارتش- سه راه ازگل- بلوار شهید مژدی- خیابان پروفسور پروانه وثوق- بلوار محک
 جمعیت امام علی (ع)

این موسسه یک سازمان مردمی ، مستقل ، غیر سیاسی ، غیر دولتی و دانشجویی است. هدف آن کم شدن مشکلات اجتماعی در جامعه است و به کمک زنان و کودکان نیازمند در جامعه پرداخته است. همه افراد جامعه که به نوعی دچار مشکلات اجتماعی از قبیل : اعتیاد ، فقر ، کودکان خیابانی ، کودکان کار ، زنان سرپرست خانواده و… شده اند زیر نظر این موسسه قرار دارند. شما می توانید قربانی های خود را به شعبه های مختلف این موسسه اهدا کنید.

پخش دام قائم (گروه گوسفند زنده) با داشتن مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی و دارا بودن دام های بهداشتی و سالم ، آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است. لطفا برای تهیه گوسفند و گوساله با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس :
۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی