مقالات

معرفی کامل گوسفند نژاد هایلند ( highland )

گوسفند نژاد هایلندی

یکی از بهترین انواع گوسفندان در جهان، گوسفند نژاد هایلندی است . گوسفندان هایلندی از گوسفندان خارجی به حساب می آیند . سود حاصل از پرورش این گونه از گوسفندان بسیار عالی است و طرفداران زیادی دارند .

گوسفندان هایلند یکی از مقاوم ترین نژادهای گوسفندان خارجی هستند که با سخت ترین شرایط آب و هوایی سازگاری دارند . باید گفت که این نژاد در اصل مربوط به اسکاتلند است .

ویژگی ظاهری گوسفند نژاد هایلند

یکی از ویژگی های بارز این گونه از گوسفندان وجود شاخ در هر دو نوع ماده و نر است . حالت شاخ قوچ ها و میش ها در نژاد هایلند متفاوت است . میش های این نژاد دارای شاخ های ظریف تر و کوچک تری هستند اما شاخ قوچ ها دارای پیچ و تاب بیش تری است . پشم این نژاد سیاه است و در برخی قسمت ها مانند ساق و صورت آن ها پشم وجود ندارد .

خصوصیات پشم گوسفند نژاد هایلند

پشم گوسفندان هایلند به دلیل کیفیتی که دارد، جزء بهترین پشم ها محسوب می شود . طول برخی از تارهای پشم این گوسفند به 30 سانتی متر هم می رسد . پشم گوسفندان هایلند در صنایع قالی بافی، کاموا و تشک کاربرد دارد . پشم گوسفندان هایلندی به گونه ای است که قسمت های خارجی آن ضخیم است و قسمت های نزدیک به پوست بدن نازک و گرم است .

وزن گوسفند نژاد هایلند

یکی از ویژگی های بارز گوسفندان هایلند این است که حجم زیادی از بدن آن ها را عضلات تشکیل می دهد . چربی گوشت این گونه از گوسفندان بسیار کم است . وزن گوسفند زنده معمولا بین 50 تا 75 کیلوگرم است که این مقدار در میش ها و قوچ ها فرق دارد .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی