مقالات

دلایل گرانی گوشت گوسفند چیست ؟

دلایل گرانی گوشت گوسفند 

این سوال در ذهن مردم به وجود آمده است که چرا یکباره گوشت گوسفند به صورت تصاعدی گران شده است ؟ با گران شدن گوشت گوسفند بسیاری از مردم از خوردن گوشت قرمز محروم شدند و این ماده غذایی از سفره بسیاری از مردم حذف شده است .

1 – شرایط جوی 

به دلیل خشکسالی و نبود آب کافی در چراگاه ها، جمعیت دام های زنده کاهش یافته است . بنابراین با کاهش جمعیت دام های زنده و افزایش تقاضا قیمت گوشت گوسفند افزایش پیدا نموده است .

2 – قاچاق گوسفند زنده 

با بی ارزش شدن پول ایران و افزایش ارزش دینار، دلار و … بسیاری از قاچاقچیان دام های زنده را به صورت گله ای خریداری می نمایند و به کشورهای همسایه به صورت غیر قانونی صادر می نمایند .

3 – عدم مدیریت واردات و صادرات

بسیاری از کارشناسان معتقدند که مدیریت نادرست در صادرات دام های زنده به کشورهای دیگر یکی از دلایل اصلی گرانی گوشت گوسفند است .

4 – گران شدن آذوقه گوسفندان 

متاسفانه بسیاری از آذوقه دام ها از کشورهای خارجی تامین می گردد . به دلیل تحریم های شدید و افزایش قیمت دلار ، قیمت آذوقه ها به صورت صعودی افزایش پیدا نموده است .

5 – فصول مختلف 

اواخر زمستان و اوایل تابستان برای بازار بسیار حیاتی است . اوایل تابستان دامداران به دلیل تولید مثل و افزایش جمعیت دام ها فروش خود را متوقف می نمایند و همین موضوع سبب افزایش قیمت گوسفند می شود .

مرکز پخش دام زنده قائم از هر گونه نژادی از گوسفندان در مجموعه خود پرورش می دهد و تمامی گوسفندان در محیطی بهداشتی پرورش می یابند . مشتریان با خرید از این مجموعه از سلامت دام خود اطمینان دارند و گوسفند زنده را با قیمت روز بازار دریافت می نمایند .

قیمت های منصفانه را از این مجموعه بخواهید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی