مقالات

فوتبالیست معروفی که به دامداری مشغول است !

فوتبالیست های معروف دامدار

اگر بخواهیم به طور تخصصی به کار دامپروری بپردازیم در واقع در زیر شاخه رشته کشاورزی قرار می گیرد و همانطور که از اسم آن پیداست با پرورش دام ها مرتبط است.

البته دامداری و دامپروری تفاوتی با هم دارند و آن این است که در دامداری برای تغذیه حیوانات از آب ها و چراگاه های طبیعی استفاده می شود و بیشتر در آن از روش های سنتی کمک می گیرند ولی در دامپروری سعی شده از روش های جدید علم ، برای افزایش بازدهی پرورش گوسفندان استفاده شود.

با افزایش جمعیت و پیشرفت علم ، انسان ها فهمیدند ، تعداد حیواناتی که برای غذا می توانند شکار کنند در حال کاهش است پس تصمیم گرفتند برای سیر کردن شکم خود ، برخی از حیوانات از جمله گوسفند را اهلی کنند و پرورش دهند. بعدها انسان ها علاوه بر گوشت این حیوانات که برای تغذیه استفاده می کردند ، از پوست آنها هم برای تهیه پوشاک بهره ببرند.

در کشور عزیزمان ایران به دلایل مذهبی از جمله رسم قربانی کردن در عید قربان که هر ساله توسط مسلمانان انجام می شود و همچنین استفاده زیاد از گوشت گوسفند در تمام سال ، تولید و مصرف این گوشت در کشور ما بسیار زیاد است. گوسفندان حیواناتی مقاوم هستند که می تواند در اکثر شرایط آب و هوایی از جمله آب و هوای خشک به زندگی ادامه دهند و رشد کنند و همچنین می توانند با کمترین غذا ها و علوفه های ضعیف ، زنده بمانند .

مزایای شغل دامداری

یکی از مزایای شغل دامداری ، این است که پرورش دهنده در هر زمان از سال که اراده کند می تواند گوسفندان خود را بفروشد و نیاز به فصل خاصی برای این کار نیست ، اما این کار با مشکلاتی نیز همراه است ، مثلا همواره باید مواظب حمله حیواناتی از جمله گرگ و سگ بود و از گوسفندان به خوبی مراقبت کرد .

یکی دیگر از بازیکنان سرشناس فوتبال ، به کار دامداری روی آورده و تقریبا دارای حدود 7 هزار راس گوسفند است و تعداد 10 نفر را به عنوان چوپان برای نگهداری از این گوسفندان در یکی از روستاهای خوش آب و هوای کشورمان ، به کار چوپانی گماشته است .
در واقع این بازیکن عزیز علاوه بر آنکه به چرخه اقتصاد کشورمان کمک می کند ، توانسته برای 10 نفر به طور مستقیم کار ایجاد کند .

شرکت پخش دام قائم ( گوسفند زنده ) از سال 1385 شروع به فعالیت کرده است و به دلیل تجربیات فراوان خود در این کار ، می تواند در کمترین زمان ممکن گوسفندان و گوساله های سالم و بهداشتی را به مشتریان گرامی تحویل دهد و در صورت نیاز شهروندان گرامی ، می تواند قصاب ماهر را نیز به محل آنها اعزام کند . برای در یافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس حاصل فرمایید .
شماره های تماس

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی