مقالات

گرانترین گوسفندان جهان

گرانترین گوسفندان جهان

یکی از گرانترین گوسفندانی که در دنیا معامله شده است ، دورنوال است . نام صاحب این گوسفند ، گراهام موریسون است که از این گوسفند 8 ماهه مراقبت می کند.

برای خرید بعضی حیوانات گاهی مجبورید هزاران دلار پرداخت کنید.البته دلایل مختلفی برای زیاد بودن قیمت این حیوانات وجود دارد. بعضی برای کارهای خارق العاده ای که انجام می دهد، بعضی هم به علت اینکه نادر و کمیاب هستند ، گران معامله می شوند.

• گوسفند 376 هزار دلاری

دورنوال با داشتن بیشترین و بهترین مقدار پشم در بین دیگر گوسفندان مقام اول را به خود اختصاص داده است.البته ارزش واقعی این گوسفند بسیار بالاتر از این قیمت است چون هر سال مقدار قابل توجهی پشم تولید می کند که خود قیمت زیادی دارد.صاحب آن در تلاش است بتواند گوسفندانی همانند دور نوال تولید کند.

• یک کیلو گوشت دولان ،26 میلیون تومان

محل تولد و اصالت گوسفند دولان، به شهر کاشغر (شمال غربی چین) بر می گردد و تعداد کمی از آنها در سراسر دنیا وجود دارد.
وزن دولان ها درمدت زمان6 ماه ،200 پوند می شود.اگر یک حساب سر انگشتی انجام دهید ،درمی یابید که خرید یک کیلو از گوشت این گوسفند می تواند برای شما حدود 26میلیون تومان آب بخورد!

البته فقط گوشت این حیوان دارای قیمت بالایی نیست ، بلکه فروش اسپرم این حیوان می تواند سودی معادل 47 هزار دلار را برای صاحبش داشته باشد.

به گفته یکی از پرورش دهندگان دولان ها (آقای لیو )این نژاد از گوسفندان، یکی از سود ده ترین موجودات در دنیا هستند.
• در یکی از حراجی های برگزار شده در شهر مکه (بنگاه قرشی ) ، مبلغ های بسیار عجیبی برای خرید گوسفند پرداخت شد. در این حراجی فردی برای هدیه به پسر خود، گوسفندی به اسم “صافی ولد البوابة” را به مبلغ 400 هزار ریال سعودی خریداری کرد . در کشور عربستان شرکت در حراجی های گران قیمت ، به عنوان سرگمی برای قشر ثروتمند تلقی می شود!

• گرانترین کباب دنیا

در شهر لندن یکی از فروشگاه های عرضه کننده کباب ، برای هر یک سیخ کباب کوبیده از شما حدود 925 پوند می گیرد و به گفته فروشنده ، این کباب از گوشت یک گوسفند خاص ژاپنی تبار تهیه می شود .البته اگر مایل به خوردن این کباب گران قیمت هستید ،می بایست از یک هفته قبل سفارش خود را ثبت کنید تا فروشنده بتواند آن را برای شما آماده کند.

مرکز پخش دام قائم(گوسفند زنده ) از سال 1385 کار خود را در زمینه فروش دام(گوساله و گوسفند زنده) آغاز کرد و با داشتن سالها تجربه و فعالیت در این زمینه ،می تواند بهترین و سالم ترین دام ها را به شما مشتریان عزیز عرضه کند.

تماس با ما
۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی