مقالات

خطرات و معایب خوردن گوشت قرمز منجمد

خوردن گوشت قرمز منجمد

گوشت های تازه و گرم مورد توجه بسیاری از مردم قرار دارند . زیرا عطر و طعم بهتری نسبت به گوشت های یخ زده دارند .خوردن گوشت تازه حس خوبی به انسان می دهد .

گوشت قرمز در هرم غذایی از ارزش بسیاری برخوردار است و در جایگاه بالایی قرار دارد .

بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که حذف این ماده غذایی از رژیم غذایی می تواند برای انسان بسیار خطرناک باشد .

گوشت های تازه و گرم را می توان از میادین شهرداری و همین طور مراکز عرضه معتبر گوسفند زنده تهیه نمود . این مراکز دارای مجوز از سازمان دامپزشکی و سازمان بهداشت هستند و گوشت سالم را به مشتریان تحویل می دهند .

گوشت های یخ زده صرف نظر از این که چه نوع گوشتی هستند بر اثر منجد شدن کیفیت آن ها کاهش می یابد . همچنین گوشت های منجمد نسبت به گوشت های تازه دارای طبیعتی سردتر هستند . گوشت گوسفند دارای طبیعتی گرم است و برای افراد سرد مزاج و کسانی که طبغ سودا یا بلغم دارند بسیار مفید می باشد .

باید به این نکته توجه نمود که مصرف گوشت های یخ زده خطر ابتلا به بیماری هایی مانند ام اس ، رماتیسم ، ناراحتی پوستی و سفید شدن زودتر موها را افزایش می دهد .

امروزه با توجه به استقبال کم مردم از دامداری و گله داری همزمان با رشد جمعیت ، نیاز به واردات گوشت قرمز در کشور احساس شد و به این منظور تجار ، چند کشور مهم در صنعت گوشت را شناسایی کردند که متاسفانه این کشورها با ایران فاصله بسیار زیادی دارند و برای واردات آن ها باید مسافت زیادی را طی نمود . کشورهایی مانند آرژانتین ، استرالیا و برزیل از جمله این کشورها هستند .

زمان ذبح گوسفند زنده

هر چه از زمان ذبح گوسفند زنده بگذرد گوشت قرمز ارزش غذایی خود را از دست می دهد .

اگر گوشت به صورت مناسب بسته بندی شود و در دمای خاصی نگهداری گردد تنها به مدت یکسال ارزش غذایی خود را حفظ می کند و بعد از گذشت یکسال هیچ گونه ارزش غذایی ندارد و مانند تفاله می باشد که باید آن را دور انداخت .

تجار برای کسب سود بیش تر گوشت را احتکار می نمایند تا در زمان مناسب آن را در بین مردم توزیع نمایند . درواقع یکماه مانده به مصرف گوشت آن ها را در بین مردم پخش می کنند و از آن جایی که ایرانیان گوشت ها را به صورت خورشتی ، چرخ کرده و … به مدت چندین ماه در فریزر نگه داری می نمایند ، احتمالا در زمان مصرف فاسد هستند .

در این جا این سوال مطرح می شود که چه کسی مسئول نظارت برزمان ذبح گوسفند زنده ، خرید آن در کشور تولید کننده و فروش آن در کشور خودمان است . با توجه به این موضوع که کشورمان با تولید گوشت قرمزمواجه است و مقداری از آن ها از کشورهای خارجی وارد می شود مسئولان باید نظارت بسیاری بر این موضوع نمایند تا سلامت هموطنان گرامی به خطر نیفتد .

مشخصات گوشت قرمز منجمد سالم:

  • گوشت قرمز پس از رفع انجماد باید قوام طبیعی خود را حفظ نماید و سطح آن نیز نباید لزج و لیز باشد .
  • گوشت قرمز منجمد باید فاقد آثار سوختگی یا قارچ زدگی باشد .
  • گوشت منجمد باید در بسته بندی سالم و بدون عیب باشد .
  • دارای تاریخ تولید وتاریخ انقضا مشخص و واضح باشد .

با همه توضیحاتی که داده شد باید بگوییم که تهیه گوشت گرم خیلی بهتر از گوشت منجمد است . گاهی خانواده ها از مراکز معتبر، گوسفند زنده تهیه می نمایند و آن را سر می برند و برای مصارف خود از آن ها استفاده می نمایند . علاوه بر این که از سلامت گوشت اطمینان کامل دارند می توانند از تمامی قسمت های گوشت گوسفند مانند جیگر ، کله و پاچه و … استفاده نمایند.

مرکز فروش گوسفند زنده از بهترین مراکز عرضه بهداشتی دام زنده است . این مجموعه تمامی تلاش خود را می کند تا بتواند گوسفند سالم به مشتری تحویل دهد .

همچنین از دیگر خدمات این مجموعه این است که همراه با ارسال دام قصاب ماهر و با تجربه را نیز به درب منزل مشتری ارسال می نماید تا نگرانی مشتریان از ذبح گوسفند برطرف شود. هم چنین برای جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم، وزن گوسفند در جلوی چشم مشتری با باسکول دیجیتالی تعیین می شود .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی