مقالات

کله پاچه گوسفند

کله پاچه گوسفند

یکی از غذاهایی که از سالیان بسیار قبل ، بین ایرانیان رواج داشته است کله پاچه است که این غذا را بیشتر در فصل های سرد سال مصرف می کنند تا انرژی زیادی را برایشان به همراه داشته باشد.

اما مصرف کله پاچه دارای چربی بسیار بالایی است و استفاده آن برای بسیاری از مردم توصیه نمی شود . مثلا پاچه گوسفند ، دارای قسمت های مختلفی است که هر کدام از این بخش ها دارای خواص و سودهایی برای بدن می باشد . پاچه گوسفند غذایی بسیار خوشمزه است و طرفداران بسیاری دارد. زبان گوسفند ، گوشتی شبیه به گوشت قرمز دارد ، یکی دیگر از قسمت های بسیار پرچرب در گوسفندان ، چشم گوسفند است که بسیاری از مردم از خوردن آن لذت می برند .

اما اگر بخواهیم طبق نظر متخصصین ، تغذیه مناسب داشته باشیم ، باید بدانیم که پاچه گوسفند کم چرب ترین قسمت و مناسب ترین قسمت آن است ، البته باید توجه داشت که مغز گوسفند به اندازه 8 عدد تخم مرغ کلسترول دارد و مصرف آن توصیه نمی شود و به بیان دیگر بهتر است حداکثر در ماه یکبار مصرف شود .

• آیا کلیسم موجود در کله پاچه بالاست ؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که در زمان کمبود کلسیم و یا شکستگی استخوان برای تسریع کردن و بهبود روند این شکستگی ها ، خوردن کله پاچه می تواند کمک کننده باشد . اما بر خلاف این نظر باید دانست که کله پاچه بر خلاف کلسیم دارای درصد بسیار بالایی چربی است و برای این موارد مصرف آن زیاد توصیه نمی شود .

• خاصیت های خوردن کله پاچه

یکی از بهترین و پر انرژی ترین غذاها ، کله پاچه است که دارای مقدار زیادی پروتئین است و بیان شده است که پروتئین موجود در کله پاچه ، برای بازسازی قسمت های آسیب دیده بدن انسان بسیار سودمند ارزیابی شده است . زبان گوسفند نیز منبع سرشاری از ویتامین های گروه ب را در خود جای داده است . عده ای معتقدند خوردن کله پاچه برای خانوم های دارای نوزاد می تواند باعث افزایش تولید شیر در آنها شود !

• بدی های خوردن مغز گوسفند

با توجه به داشتن کلسترول بسیار بالا در مغز گوسفند ، مصرف آن توصیه نمی شود . به همین دلیل عده ای از متخصصین تغذیه معتقدند که به جز مغز حیوان ، بقیه قسمت های کله پاچه را می توانید مصرف کنید .

• سیرابی و شیردان

سیرابی و شیردان در واقع معده حیواناتی مانند گوسفند است که نشخوار می کنند ، سیرابی یکی از غذاهای کشورمان است که از قسمت های شکم حیواناتی مثل گوسفند برای تهیه آن استفاده می کنند .

سیرابی که بعد از سر بریدن حیوان از بدن آن جدا می شود وضعیت مناسبی ندارد و در آن می توان آخرین مواد غذایی که حیوان خورده است و در معده اش جمع شده است را دید و علاوه بر آن این سیرابی بوی بسیار بد و منزجر کننده ای برای انسان دارد به همین دلیل مصرف آن برای انسان ها زیاد مناسب نیست اما عده ای از مردم از طعم این غذا لذت می برند ، برای مصرف آن باید ابتدا سیرابی به خوبی شسته شود و آن را حدود 3 ساعت در محلول آب و نمک در حال جوش قرار داد تا به خوبی تمیز شود .

سیرابی دارای آهن بسیار زیاد و کلسترل پایین و سرشار از ویتامین های گروه ب است .
گروه پخش دام قائم با داشتن تجربه چندین ساله در پخش دام های سالم و بهداشتی و دارای تائیدیه های لازم از سازمان دامپزشکی کشور می باشد ، این شرکت در استان تهران و در همه ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما شهروندان گرامی است .شما عزیزان برای تهیه گوساله و گوسفند سالم و بهداشتی ، می توانید با همکاران ما در این مرکز تماس حاصل فرمایید .

شماره های تماس
۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی