مقالات

گوشت گوساله یا گوشت گوسفند؟

گوشت گوساله یا گوشت گوسفند

درست است که گوشت گوساله و گوسفند از نظر مقدار آهن موجود در آنها تفاوت زیادی با هم ندارند اما چون گوشت گوسفند داری بافت های نرم است و راحت تر هضم می شود اکثر افراد ترجیح می دهند از گوشت گوسفند استفاده کنند.البته پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند که از گوشت قرمز که درصد آهن بیشتری دارد استفاده کنند اما کسانی که به بیماری چربی خون و مشکلات کلیوی مبتلا هستند می بایست مصرف گوشت قرمز خود را به حداقل ممکن کاهش دهند.

همان طور که می دانیم گوشت گوسفند بسیار چرب تر از گوشت گوساله است و برای افرادی که دارای کسترول ،چربی ،چاقی و….هستند مصرف آن توصیه نمی شود.

برای کسانی که به انجام تمرینات بدنسازی می پردازند گوشت گوساله را توصیه می کنند زیرا سطح تستسترون را در این ورزشکاران بالا می برد و از نظر درصد پروتئین به چربی ، گوشت گوساله نسبت به گوسفند بیشتر است.

طعم گوشت گوساله هایی که در طبیعت و با استفاده از مواد غذایی سالم بزرگ شده اند بسیار لذیذتر از گوساله های پرورشی است .
گوشت بره،دارای طعم عالی است و بسیار ترد می باشد و به راحتی هضم می شود و به جرات می توان گفت که اکثر ویتامین های گروه ب را در خود جای داده است و میزان چربی پایینی دارد.

مضرات حذف گوشت از برنامه غذایی

اما بعضی افراد مصرف گوشت را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف می کنند اما نمی دانند، این کار می تواند مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود آورد ،برای مثال بدن دچار کمبود کلسترول می شود و در نتیجه کبد، مجبور است آنزیم های تولید کلسترول را در خود فعال کند تا بتواند این کمبود را جبران کند و گاهی این کار تا جایی ادامه میابد که بدن از حد مورد نیاز خود ،بسیار بیشتر کلسترول تولید می کند که در نهایت باعث بروز بیماری می شود.

مصرف گوشت گوسفند برای کودکانی که دچار کم خونی و لاغری هستند و همچنین برای افراد با سن بالا توصیه می شود اما مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند باعث بروز بیماری نقرص شود .

البته بهتر است که در مصرف همه مواد غذایی و در همه کارها اعتدال را رعایت کنیم و همان طور که در حدیث زیر اشاره شده است:
خیرُ الاُمورِ اوسَطُها.
میانه روی بهترین کار است

شما مشتریا ن گرامی با تماس با گروه فروش گوسفند زنده می توانید نسبت به خرید گوسفند و گوساله زنده و سالم اقدام کنید.

شماره های تماس ما

۲۲۳۰۲۰۳۰ ، ۲۲۳۲۲۱۰۰
۰۹۱۲۷۱۲۵۳۴۵ ، ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس شبانه روزی